Coaching i Mindfulness

At skabe stilhed i verdens larm kan være svært. Ved at træne din evne til at få ro på nervesystemet, dæmpe tankestrømmen og få mere kropsforbindelse skabes der et frirum og et pusterum inden i dig. Disse stilhedspauser har unikke fordele for din krop og dit sind, og du vil blive belønnet med mere sindsro, glæde og livskvalitet. Derfor er mindfulness et vigtigt og værdifuldt redskab i kombination med coaching. Samspillet mellem coaching og mindfulness gør det muligt at arbejde med sindet og komme ind til kernen af behov, ressourcer og udviklingspotentiale.

Mindfulness handler om at arbejde med sin livsanskuelse og med at blive bedre til at udvinde kroppen og sindets potentiale. Med coaching i mindfulness arbejder vi med at få styr på sindet og skabe den tiltrængte ro. Det handler om at skabe bedre forbindelse og flow mellem det, din krop mærker, og det, dit hoved tænker.

Mindfulness - personlig coaching - skab ro og lær at slappe af

“Stilhed er nogle gange det bedste svar” – Dalai Lama

Når der arbejdes med at afspænde nervesystemet og få struktur og balance i strømmen af tanker, begynder roen at indtræffe sig i sindet. Det etablerer en stærkere forbindelse til kroppen og sanserne, og der åbnes op for kroppens ressourcer og potentiale. Med større kontakt mellem krop og sind øges fornemmelsen og forståelsen for kroppens sanselige indtryk og fysiske afmærkning. Det giver mulighed for at føle sig mere tilstedeværende og glad i nuet.

På denne måde har mindfulness en positiv virkning på din trivsel, velvære og glæde. Du vil få boostet dit immunforsvar, og du vil opleve, at din hjerne bliver skarpere, at din hukommelse, koncentrationsevne og indlæringsevne forbedres og at din kreativitet øges. Med coaching i mindfulness vil du føle dig løftet og fyldt med mere overskud.

Du kan læse mere i artiklen Modvirk stress med pauser om fordelene ved at være bevidst om og øve sig på at skabe plads til de pauser og stunder, der giver dig fornyet energi og ro.

Den fysiske påvirkning

Det er ikke gavnligt for kroppen og nervesystemet at være langvarigt i en alarmtilstand eller under anden belastning. Hvis sindet dominerer, og man eksempelvis oplever tankemylder, stress og vedvarende tristhed, kan man miste forbindelsen til sig selv. Det kan være svært at forstå og styre kroppens reaktioner, og man oplever måske en følelse af magtesløshed og mistrivsel i ens hverdag.

Mindfulness hjælper med at afspænde kroppens nervesystem og skabe mere nærvær, både i egen krop og de fysiske omgivelser. Med værktøjer og metoder inden for mindfulness og meditation kan vi forandre vores hjerne og vores fysik i en meget positiv retning. Ved brug af meditation skabes der ro på nervesystemet, og det parasympatiske nervesystem aktiveres. Du vil opleve en positiv og beroligende virkning på hjerterytmen, blodtrykket og åndedrættet, og du vil slappe meget bedre af. Når din krop kommer i en rolig og tilstedeværende tilstand, vil mængden af stresshormonet kortisol falde i kroppen. Ved at benytte metoder og redskaber inden for mindfulness kan vi ændre balancen mellem signalstofferne i hjernen, så den mindsker stresshormoner og udskiller en større mængde af lykkehormonet dopamin.

Mindfulness i praksis

Hos CoachYou kombineres mindfulness og coaching. Det er en optimal tilgang til at få sindet til at slappe af, så vi kan få adgang til de tanker og udfordringer, vi gerne vil arbejde med. Med coaching i mindfulness afdækker vi dine behov og ønsker for udvikling og forandring.

Min tilgang til mindfulness bygger på den filosofi, at kroppen er en stærk ressource med uforløst potentiale og viden. En session med coaching i mindfulness fokuserer derfor på at skabe ro på nervesystemet og at få kroppen mere i spil. Det er vigtigt at styrke samspillet mellem kroppen og sindet, så de kan arbejde sammen til at skabe positive forandringer for dig. For at få bedre adgang til kroppens viden, styrke og potentiale arbejder jeg derfor med forskellige mindfulnessøvelser og meditationsværktøjer.

Mindfulnessøvelser og meditationsværktøjer

  • Vejrtrækningsøvelser
  • Kropsscanning
  • Visualiseringer
  • Styrkeøvelser for kroppen
  • Tapping
  • Walk and Talk, evt. i naturen
  • Musik og lyde med forskellige Hertz frekvenser

Meditationsøvelse

Meditation kræver ikke udstyr eller særlige forudsætninger. Du skal blot være i rolige omgivelser og afsætte 5-20 minutter dagligt til en start. Jo oftere du mediterer, jo mere vil dit velbefindende øges.
For at meditere skal du sidde eller ligge i en afslappet stilling. Du skal klargøre dit sind, eksempelvis ved at fokusere på afslappende musik, på et mantra (for eksempel ordene “jeg er fred”) eller på din egen vejrtrækning.
Alternativt kan du vælge at slippe fokuseringen og lade dine tanker flyde frit gennem dit sind, som en sky på himlen. Uden at fastholde tankerne ser du dem blot passere videre og lader dit sind falde til ro ved det.

Hos CoachYou kan du få indspillet en personlig meditation, der er målrettet dit behov – eller én, du har kær, som du ønsker at give en helt særlig personlig gave. Book ydelsen “Personlig meditation” for at få indspillet en meditation på 5-20 minutter. Inkluderet i prisen er en forsamtale på 30 minutter til at aftale meditationens formål og tema.
Har du eller modtageren andre ønsker og behov, bedes du kontakte mig for at tale nærmere om et særskilt tilbud.

Natur - ro - balance - vandfald
Mindfulness - Meditation - ro og balance
Coaching i mindfulness
Natur - ro - velvære - sammen
Meditation - ro - klarhed

Lad mig hjælpe dig godt på vej.

Send en e-mail, ring eller sms.

Kærlig hilsen Naima H. Kirkefeldt

30 13 39 39

10 + 15 =

Adresse

Nørregade 20
4600 Køge

Email

coachyou@coachyou.dk

Modtag denne e-bog
& inspiration til
personlig vækst

 

Tilmeld nyhedsbrevet og modtag 
– Min E-bog "RO PÅ Nervesystemet"
– Inspiration og
– Andet spændende fra min verden!

Tak for din tilmelding... kig i din indbakke!